
IX Mostra d’art jove de l’Eixample 2022
La Mostra d’Art Jove de l’Eixample és una mostra anual de propostes escèniques, visuals i plàstiques fetes per joves de l’Eixample. Un esdeveniment que se celebra cada primavera als espais dels centres cívics i biblioteques del districte. La Mostra esdevé un espai de trobada per a joves de 12 a 20 anys amb inquietuds artístiques. Se celebra cada primavera i hi participen joves estudiants d’art de les escoles del districte, joves involucrats en les activitats de l’Eix Jove (com per exemple els tallers trimestrals, els projectes de suport o la cessió d’espais) i altres grups autoorganitzats de joves. Enguany, la Mostra s’estén per diversos punts com el CC Fort Pienc, el CC Urgell, Transformadors o l’Espai de Fotografia F. Català Roca i s’organitza en Exposicions i Arts escèniques.
- Exposició de projectes artístics
CC Fort Pienc (Sala d’exposicions)
Del 18 de maig al 3 de juny.
“El viatge”
Projecte expositiu de l’Escola d’Art La Industrial basat en el concepte de viatge.
Proposta expositiva del Batxillerat artístic de l’Institut Poeta Maragall inspirada en l’exposició “Morandi. Ressonància infinita” de La Pedrera.
Projecte expositiu del Batxillerat artístic de l’Escola Maristes La Immaculada que s’inspira en l’obra de Morandi.
Proposta expositiva de l’Escola Pia Nostra Senyora sobre la consciència ecologista.
…………………………………………………………………………………..
- Exposició de fotografia
Espai de Fotografia F. Català-Roca
Del 17 de maig al 3 de juny
“Natura Gris”
Exposició del projecte fotogràfic de joves de l’Aquí T’Escoltem Eixample.
…………………………………………………………………………………..
- Exposició de Cartells
Edifici Transformadors (Vestíbul)
Del 16 de maig al 3 de juny
Exposició de cartells presentats al concurs de disseny de cartells 2022.
…………………………………………………………………………………..
- Murals urbans
La Model (Murs exteriors)
A partir del 18 de maig
“Expectatives”
Mural participatiu ideat pel Grup d’Acció Creativa (GAC) i l’artista Jaume Montserrat. Pintat per joves del Districte de l’Eixample.
“Memòria històrica i Cultura urbana Rap-Grafitti”
Mural ideat per l’alumnat de Batxillerat de l’Escola d’Art La Industrial i el projecte Versembrant.
- Jornada d’exhibició d’arts escèniques
CC Urgell (Auditori)
23 de maig
Matí (12-14h)
Espectacles de l’alumnat de Batxillerat escènic de l’Institut Poeta Maragall i l’Escola Pia Nostra Senyora.
Tarda (17-19h)
“Quin rodatge”
Espectacle creat i interpretat per l’alumnat del taller de teatre de l’Eix Jove.
…………………………………………………………………………………..
- Jornada d’actuacions de danses urbanes
Plaça del Fort Pienc
21 de maig a les 18h
Coreografies dels grups de Hip hop, K-pop, Commercial dance i Dance hall de l’Eix Jove.
……………………………………………………………
- Jornada de performances
Parc de Joan Miró (Exterior Biblioteca)
25 de maig a les 18h
Performances a l’aire lliure fetes per estudiants d’art i per joves del Grup d’Acció Creativa (GAC).
