Filmmaker (about Victor Kossakovsky). Projecció i debat en el marc del cicle “La bobina”

Com filmar un procés creatiu? Com filmar la producció col·lectiva d’una pel·lícula? Filmmaker és una pel·lícula sobre una pel·lícula impossible que qüestiona aquest i altres conceptes propis de la producció artística, que tant sols mostra el cineasta i els alumnes mirant un material ocult per nosaltres.

La Bobina és un espai de visionament i debat sobre art i pedagogia per gaudir col·lectivament de propostes audiovisuals vinculades a les pràctiques educatives que es duen a terme al centre d’art.

Filmmaker (about Victor Kossakovsky), 2004
Carlos Esbert, Cristóbal Fernández i Antoni Pinent

Filmmaker aborda l’experiència que el cineasta rus Victor Kossakovsky va viure al llarg de dues setmanes al costat d’un grup d’alumnes del Màster de Cinema Documental de la UPF de Barcelona.

Kossakovsky va proposar als alumnes el següent repte col·lectiu: «Prepareu durant un parell de mesos un o dos plans cinematogràfics per alumne. No hi ha cap tema o idea obligats per a la filmació. L’única condició serà que tots els plans hauran de ser panoràmiques amb un moviment d’esquerra a dreta. Al final dels dos mesos em reuniré amb vosaltres. Junts muntarem una pel·lícula». La pel·lícula es diria Panorama.


Antoni Pinent viu i treballa entre Berna (Suïssa) i Barcelona (Espanya). Comissari independent d’art contemporani; film curator (cinema experimental, animació, documental, independent); investigador; i creador, programador i responsable de la secció Cinema Invisible (2004 – 2009) per a la pantalla estable Xcèntric, al cinema del CCCB (CCCB, Barcelona).

Carlos Esbert és cineasta, productor i docent. Crea Artika Films el 2008, les pel·lícules de la qual han estat mostrades en festivals i museus de prestigi internacional com el Festival de Locarno, la Viennale, el BAFICI o el MoMA. Ha col·laborat com a assessor i analista en programes de prestigi internacional com el Torino Film Lab (TFL) o el Biennale College Cinema del Festival de Cinema de Venècia. Actualment dirigeix ??el Màster en Documental Creatiu i Cinema Experimental del Centre Universitari d’Arts TAI.

Cristóbal Fernández és cineasta, editor i músic. Es va llicenciar en Comunicació Audiovisual a la UCM, on va cofundar i dirigir la revista de cinema Cabeza Borradora. El 2004 va fer el Màster de Documental de Creació de la UPF. Des de llavors ha muntat més d’una vintena de pel·lícules, des de documentals a ficcions, com ara O que arde o My mexican bretzel. En la seva tasca com a músic al cinema destaca la banda sonora de la pel·lícula Diarios del exilio (2019).

Dimarts 25 d’octubre, a les 18.00 h
Durada pel·lícula: 55 min.
Lloc: sala d’actes
Activitat gratuïta adreçada al públic general.

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest formulari recull, a més del vostre comentari, el vostre nom, email i consentiment, per tal que puguem fer seguiment dels comentaris rebuts al web. Per tal d'enviar un comentari, heu d'haver llegit i acceptat la nostra política de privadesa, on hi trobareu tota la informació sobre on, com i per què emmagatzemem aquestes dades i sobre com exercir els vostres drets.